"זוגיות בשניים? אך בגובה עינים!"

נאמר בקהלת (ד'-ט') : "טובים השנים מן האחד אשר יש להם שכר טוב בעמלם" ופי' רש"י : " לפיכך יקנה לו אדם חבר, וישא אישה" אשר יש להם ריוח יתר בעמלם - הרבה מלאכה נעשית בשנים , שאין היחיד מתחיל בה לבדו. וכתב רבי יוסף קרא (מחכמי הראשונים) : טוב לו לאדם שישא אשה כדי שיוליד ממנה בנים , כמו שמפורש : 'טובים השנים מן האחד, אשר יש להם שכר טוב בעמלם' - ואין שכר טוב אלא בנים , וכמו שנאמר "הנה נחלת יי' בנים שכר פרי הבטן" (תה' קכז , ג). א"כ משמע, כי מאמרו של החכם באדם ממחיש, אף את טיב היופי הקיים בזוגיות שבין האיש לאישה. בפרשת 'פיקודי' מובא , שהתורה מדגישה כי מלאכת עשיית המשכן כהלכתו נתקיימה דווקא בשניים, כדכתיב " ובצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה עשה את כל אשר צווה ה' את משה" (שמות, לח',כב') ומייד בסמוך לו : " ואתו אהליאב בן אחיסמך למטה דן וכו'..." מכאן אנו למדים, שאף בניית המשכן נעשתה באופן זוגי, וזאת לציין , לא בכדי, על אף פערי המעמדות לכאורה הקיימים בין הצדדים, מעמד נציגו של שבט דן , לא נפל ממעמדו של נציג שבט המלוכה. נמצא איפה , כי התורה רומזת , שעל מנת לגלם את יסוד האידיאל הטמון בהקמת הבית היהודי באופן מיטבי, הוא דווקא ע"י התנהלות של שת"ף הדדי, בצוותא, בהרמוניה, ובגובה עינים - ללא פערי מעמדות!