אני נשואה 3 שנים פלוס שני ילדים בני שנתיים ובן שלושה חודשים . לבעלי זה נישואים שניים, יש לו ילד בן 9 . בעלי התחזק בדת לפני כארבע שנים ולאחר החתונה זה התחזק אצלו יותר . מאז החתונה אנו חווים משברים בנושא הדת . לאחר לידת הבת , הייתי אצל אימי לעזרה ואז עברנו משבר גדול בו הוא היה מתעלם מקיומי ומקיום הילדה , הוא הבטיח שאחזור לבית הכל השתנה אך לשווא , חזרתי לבית ולא היתה כל עזרה מצידו , מה שעניין אותו זה רק הילד שלו והדת . הרגשתי בודדה מאוד . לאחר כחודש היינו אמורים לעבור דירה ( אנו גרים בשכירות ) ואז פרץ בינינו ויכוח והוא זרק לי את הדברים שלי ושל הילדה לבית של אמי , עברתי עם הילדה לאמי והוא פתח תיק ברבנות לגירושים בהמלצת " רב" שהוא מכיר וייעץ לו כביכול להתגרש ממני בטענה שאני מורדת . אותו אדם אף ניסה לדבר עימי בטענה שהוא יועץ זוגי אך מאחורי הקלעים פעל לרעתי ואף איים עליי . הגענו לפגישות ברבנות שבמהלכם כבר היה לנו תאריך לגט . (כל אותה תקופה אפשר לומר שהוא לא התייחס בכלל לילדה והיה מצבים שהוא לא ראה אותה שלושה שבועות ואף יותר ) , כאשר הגיע המשפט החלטנו לתת הזדמנות נוספת לנישואים והוא אף הבטיח שנלך לטיפול זוגי , חזרנו ונכנסתי להריון שני . היתה תקופת רגיעה אך מאז לידת הבן שוב התחילו כל המריבות וזה נהיה גרוע יותר . הוא התחזק יותר ומה שמעניין אותו זה רק שיעורי תורה , לא מעניין אותו הילדים ואני .הוא טוען שהמשפחה שלי שאיתם הוא רב ולא מדבר איתם משפיעה עליי , הוא טוען שכל דבר שאני אומרת זה נגד הילד שלו , יש לו רגשי נחיתות כלפי הילד שלו, רוב הזמן הבית מתנהל בצעקות ואיומים שילדיי שומעים אך כשהילד שלו מגיע אסור לצעוק או להתווכח . לפני שבועיים הילד שלו היה צריך לעשות אצלנו סופשבוע אך הוא החליט שבגלל שרבנו באותו יום לברוח עם הילד שלו למשפחה שלו שגרה בצפון הארץ ולהשאיר אותי עם שני הילדים לבד בבית לשבת . הוא כל הזמן מחפש מה לא בסדר ומתנהג כאילו אני איזה שפחה שלו שחייבת לנקות , לבשל , לסדר , לדאוג לילדים והוא מצידו ייתן הוראות מהצד מה לעשות . אני כבר מאוד מיואשת מהמצב . יש עוד הרבה בעיות שקשורות לכלכלת הבית , לתקשורת לקויה בינינו ועוד . האם עדיף לסיים את הזוגיות הזאת כאשר הילדים עוד קטנים או לנסות טיפול זוגי .?
לשמוע ולהבין את שני הצדדים
שלום רב,
ניכר כאב רב בדברייך. אין ספק כי הינם דברי אמת לאמיתה. יחד עם זאת הדברים המגיעים אלינו, מגיעים מצד אחד ומזווית הראיה שלך בלבד.
ע"מ לעזור למערכת הזוגית יש לשמוע את שני הצדדים.
לי אין ספק כי עצם עובדת הנישואין אומרת, כי בבסיס מחשבתך על בעלך ישנם דברים חיוביים, אחרת לא היית נישאת לו.
אז אם כאדם חשבת אותו לחיובי ורק ברבות הזמן נתגלעו חיכוכים ואי-הסכמות, הרי שבהם יש לטפל.
סביר כי כשבעלך מספר את סיפורכם לרב או לאדם אחר, הדברים נשמעים שונים משהו מדברייך.
אין לזקוף את השוני בדברים לחובת השקר, אלא לזכות העובדה כי שני בני אדם מציגים את עמדתם, ומטבע הדברים עמדותיהם שונות.
לו הייתה תקשורת מסויימת ביניכם לכתחילה, הבעיות היו משמעותיות פחות. אין זאת אומרת כי לא היו חילוקי דעות. במקום שיש שני יהודים, ישנן לפחות שתי דעות.
אין אני משמש כאן חלילה כפוסק בין נכון לשגוי, בין דובר אמת לשקר, כפי שציינתי יש כאן שתי אמיתות.
גדולתה של זוגיות טובה, ביכולת לאחד תחת כנפיה שתי אמיתות החיות בשלום האחת עם רעותה.
אם יש איזו שהיא מוכנות מצידו לקבל ייעוץ/טיפול זוגי, יש "לקפוץ" על ההזדמנות ולקבל ייעוץ/טיפול.
במקרה שלכם החיכוכים הינם על רקע דתי לכאורה. חיכוכים בעוצמות דומות קיימים אצל זוגות אחרים על רקע דומה או שונה. הרקע לחיכוכים לא ממש משנה את אופיים ואת עוצמתם, כמו את התנהגות כל אחד מבני הזוג כתוצאה מהם.
הנישואין הינם דבר מקודש בפני עצמו והינם ערך עליון ביהדות. על-כן חובה עלינו לנסות ולתקנם, בטרם נבחר בפתרונות אחרים. וכבר דברו חז"ל על כך שאין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים, ואין טובע יכול למשוך בשערות עצמו ולהציל עצמו מטביעה, כפי שאדם שעל היבשה יכול לעשות. משמע יש להעזר בסיוע חיצוני. אדם שיוכל לראות את המערכת הזוגית שלכם "מבחוץ", כמו שכתוב באברהם אע"ה "ויוצא אותו". אותו אדם ישמע את שתי האמיתות ויסייע לשניכם לשמוע האחד את השני. זאת הדרך.
מסקנה :
יש לזכור כי :
1. הנישואין ערך עליון ליהדות ולנו.
2. יש כאן שתי אמיתות ושתיהן נכונות.
3. היו ימים (ואולי אף עתה) שהערכתך לבעלך היתה
גבוהה יותר (כפי שגם השקפתו עלייך), וזה הבסיס
לתיקון.
4. יש לקבל עזרה מגורם חיצוני שיהיה מקובל על
שניכם.
5. היכולת לתקן בזוגיות נובעת מכך שתוכלו שניכם
לתת מקום האחד לאמת של השני ובכך לאפשר
וליצור מקום לאמת הזוגית.
בהצליחה רבה, הצלחה שלכם, היא הצלחתו של עם ישראל.
ברכות וכל טוב, אוריה זמיר.