האם הם שומרי תורה ורק איסור זה בידם דשכיח היום או אינם שומרי מצות כלל והם הם בהליכי גירות..
אם לא, אז השאלה מתחיל בכל זוג לא שומר מצות שע"י היעוץ מביאם לאיסורי כרת.
בנכרי עם בת ישראל דרך חיתון נחלקו ראשונים אי הוה לאו דאורייתא מלא דלא תתחתן בם דקרא בגיותן כתיב או ליכא לאו דאורייתא בשאר אומות בגיותן דקרא לא מיירי בגיותן [מקרה שלכם הוא דרך חיתון].
מה הם ההוראות אצלכם עם כל זוג לא שומר מצות שמצד חומר האיסור הוא חמור יותר ומצד אחר חמור יותר שכאן היעוץ הוא חיבורם יחד דרך חיתון שמתעסק עם החפצא דאיסורא משא"כ בזוג יהודים שהם עצמם אינם החפצא דאיסורא אלא שעושים איסור אח"כ וגם בנישואי בת ישראל לנכרי מוציאה עצמה מן הכלל. ויש בזה כמה שיקולים מה יהי' אם לא יטפל.
וכבר דנו בזה גם לגבי להיות שדכן בכאלה שלא ישמרו טהרת המשפחה עי' בנצי"ב בתשו' משיב דבר ח"ב סי' (ובשדה חמד בכלל ולפני עור חלק מערכת ו' כלל אות שדן בדבריו). ודנו אחרונים לגבי סדור קידושין.
האם במקרה זה יש להם ילדים שהם ממילא יהודים, האם יש חשש שיחזרו למקום מוצאו ויתבוללו לגמרי.
למעשה איני אומר כלום, צריך לדעת קודם מה הם הוראותיכם בזוג יהודי שאינו שומר מצות?
בכבוד רב
מנחם מענדל הכהן שפרן